خانه > فرهنگی, اجتماع > روز مادر مبارک

روز مادر مبارک

درود

 

امروز روز مادر است ، روز مادرانی که در ایران اگر پدر فرزندانشان اراده کند (فقط اراده کند) می تواند بدون هیچ دلیلی  وی را طلاق دهد . روز مادرانی که اگر از همسرانشان جدا شوند باید برای دیدن جگرگوشه شان عجز و لابه کنند . روز مادرانی که تنها فرض اجتماع از آنها بچه زایی و بچه داری است . روز مادرانی که به کودکشان می آموزند که مادرت وقتی خوبه که توی خانه باشه . هرچی پدر می گوید ولو غیر منطقی بگوید چشم .

 

و

 

امروز روز زن است . روز زنانی فقط به چشم یک اغفال کننده دیده می شوند . روز زنی که نباید بیرون برود ، نباید ببیند و نباید دیده شود . روز زنی که تمام گناهان جامعه از وجود او بپا می خیزد . روز زنی که فقط حق دارد بشنود دیگران برایش چه تصمیمی می گیرند و بعد عمل کند . روز زنی که باید ورود مردان به عرصه علم ، کار و…نظاره کند، حتی اگر او برتر باشد .

 

روز مادر و روز زن بر تمام بانوان پاک این دیار خجسته باد که با وجود تمام تبعیض ها باز هم همانقدر مهربانند.

 


بالاترین
دسته‌ها:فرهنگی, اجتماع برچسب‌ها:
  1. ژوئن 24, 2008 در 12:14 ب.ظ.

    می خوام با اجازه بگم این لینک رو حتما دوباره ببینی (چون مطمدنم قبلا دیدی)
    http://www.advarnews.us/article/7351.aspx
    خوب خوب خوب، بدی ها رو نشون داده بودی، اینقد که دل آدم بیشتر و بیشتر بگیره!

  2. ژوئن 24, 2008 در 2:16 ب.ظ.

    خيلي زيبا نوشتي

    روزت مبارك.

  3. ژوئن 25, 2008 در 3:15 ق.ظ.

    روزتون مبارک.

  4. يه مادر ايراني
    مه 24, 2011 در 10:03 ق.ظ.

    مادران و زنان ايراني از همه زنان دنيا آزاد تر هستند چون صرف جسم ظاهري ارزيابي نمي شن و روح و جسم باهم ارزيابي مي‌شه
    تو دنيا بگردين زناني مثل زناي ايران زمين پيدانمي‌كنيد و براي عقل كوچيك شما متاسف هستم چرا بزرگ نمي‌شيد چرا فيرز شده مغزتون بي خردانه حرف زدن اندازه داره
    همين بس كه عقل نداريد بيچاره كلمات كه در ذهن آشفته شما پراكنده شدن و به جملات بي خردانه بيان مي‌شوند
    متاسفم براتوم فقط همين

    • مه 24, 2011 در 10:23 ق.ظ.

      مادر ایرانی محترم. ممنون از اینکه من را مورد لطف! خود قرار داده‌اید ، امیدوارم به اینجا برگردید و جواب من را بخونید. از کدام قسمت نوشته من شما این برداشت را کرده‌اید که من برای زنان ایرانی ارزش قائل نیستم و فقط بدنبال ارزشیابی جسم ظاهری هستم؟ در یگانه بودن زنان و مادران ایرانی شکی نیست. اما واقعا آیا شرایط خوبی برای همه مادران حکم فرماست، آیا حضور در جامعه و داشتن حق کار یکسان و حقوق یکسان و حقوق جزایی یکسان ربطی به ظاهر دارد؟ من آنقدر بزرگ شده ام که وقتی متنی را میخوانم روی آن فکر کنم بعد نظر بدهم. من برای شما متاسف نیستم اماگمان می کنم برای خود شما بهتر باشدکه فکر خود را کمی گسترش بدهید

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

