خانه > اجتماع > من جنگ را دوست ندارم

من جنگ را دوست ندارم

بارها و بارها همه از جنگ نوشتند ، اما من مقاومت کردم . به نظرم یه چیز خیالی می اومد . به نظر امکان نداشت اتفاق بیفتند . اما دیشب یکی از فرماندهان سپاه ( که به اسمش دقت نکردم) از انجام رزمایشی دفاعی خبر داد . رزمایشی با هدف نشان دادن قدرت دفاعی ایران در مقابل شیطنت های آمزیکا و اسرائیل . نمی دونم چرا ترسیدم . من جزو اون دسته ای آدمها بودم که همیشه می گفتم امکان نداره آمریکا به ایران حمله کنه . هنوز هم ته ذهنم برای خودم هزاران دلیل دارم که این اتفاق نمی افته . اما نمی تونم بگم نترسیدم .

من جنگ رو دوست ندارم و از آن می ترسم چون نمی خواهم کسی که برای من همه زندگیمه و کسانیکه برای خیلی های دیگه زندگیشونه بخاطر دیوانگی یه سری سردمدار کشته بشوند.

من جنگ رو دوست ندارم و از آن می ترسم چوننمی خواهم سربازان آمریکایی در خیابانهای شهر من ، کشور من قدم بزنند و به مردمم با تحقیر نگاه کنند.

من جنگ رو دوست ندارم و از آن نمی ترسم چون نمی خواهم یک خارجی (میلتش مهم نیست) بگوید ما چه کنیم چه نکنیم.

من جنگ را دوست ندارم و از آن می ترسم چون علی رغم تمام مشکلات اقتصادی نمی خواهم جای جای شهرهای قشنگ سرزمینم سوراخ شود

من جنگ را دوست ندارم و از آن می ترسم چون نمی خواهم ترک سرزمین من ، لر سرزمین من ، بلوچ سرزمین من ، کرد سرزمین من با هم به جنگ برخیزند ، آنها همه می توانند به یک زبان صحبت کنند.

پ.ن : دیشب فیلمDownFall را دیدم که مربوط به سقوط برلین و هیتلر بود ، اونهم بدتر تاثیر گذاشت.


ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

دسته‌ها:اجتماع برچسب‌ها:
  1. ژوئیه 10, 2008 در 7:59 ب.ظ.

    فیلم خیلی خوبیه، downfall, قدرتمند و خوب ساخته شده، یک دیالوگ نابودگر هم داره، به گوبلز میرن میگن تو که با هیلتر نزدیکی، یه طوری بهش بگو دیگه امیدی نیست و بهتره کاری کرد که مردم غیرنظامی بیش از این آسیب نبینن، اما گوبلز خداست، میگه: زمانی که مردم برای اقتدار رایش هورا می کشیدن باید فکرش رو یم رکردن حالا هم باید جواب بدن.
    در کل، کسانی از جنگ استقبال می کنند که منابع سرشاری می برن که تعداشون هم کم نیست. کتاب سران و سلاطین، فصلی داره درباره جنگ داخلی آمریکا، فوق العاده است. پیشنهاد می کنم حتمن این رمان رو بخونین. تمام صاحبان صنایع مخالف جنگ هستن اما در بدر دنبال برپایی جنگ هستن چون سودش آنقدر سرشاره که هیچ کس جلوش نمی تونه مقاومت کنه.

  2. ژوئیه 10, 2008 در 10:01 ب.ظ.

    وای این فیمه خیلی فیلم خوبیه
    ولی نه توی این فضا:(
    باهات موافقم من خودمم خیلی خیلی میترسم:(

  3. ژوئیه 12, 2008 در 7:23 ق.ظ.

    جنگ – صداي آژير- دويدن به سمت پناهگاه- هنوز از ذهنم بيرون نميره 😦

  4. ژوئیه 12, 2008 در 9:31 ق.ظ.

    خدا نكنه جنگ بشه

    :((

  5. ژوئیه 12, 2008 در 1:14 ب.ظ.

    صندوقك عزيز در گفتارت تناقضاتي ديدم كه گفتم چند كلمه اي با شما صحبت كنم. چگونه مي توان اين جملات شما را با هم جمع زد.
    – من از جنگ مي ترسم
    – من جنگ را دوست ندارم
    _ چون نمی خواهم یک خارجی (میلتش مهم نیست) بگوید ما چه کنیم چه نکنیم.
    _چون نمی خواهم سربازان آمریکایی در خیابانهای شهر من ، کشور من قدم بزنند و به مردمم با تحقیر نگاه کنند.
    درست است هيچ كس جنگ را دوست ندارد. ولي دفاع مقوله اي غير از جنگ است. ما به دفاع عشق مي ورزيم اگر دشمن بخواهد در خيابانهاي شهر ما و كشور ما قدم بزند و به مردم ما به حقارت نگاه كند.
    يك روز پاي عمل به ميان آمد ديديم چه كساني اثبات كردند وطن پرست واقعي اند و به وطنشان عشق مي ورزند.
    در مرام ما جنگ نيست و در سيستم ما وزارت جنگ تعريف نشده است. اما دفاع هست همانگونه كه در تمام موجودات زنده اين غريزه هست و در سيستم ما وزارت دفاع .
    وقتي به عراق حمله شد من در آنجا بودم مسابقات ليگ آن كشور تعطيل نشد. مردم به ورزشگاهها مي رفتن براي تماشاي فوتبال.
    وقتي به آنها مي گفتي آمريكا به زن و بچه شما رحم نخواهد كرد مي گفتند. آمريكا يعني ازادي . پپسي مجاني. … و الان يعني حقارت يك ملت كه دفاع را و مقاومت را نياموخته بودند.
    ايا سياستمداران كشور بر ما كه 30 سال از اين انقلاب مي گذرد جنگي را تحميل كردند. نه ولي دفاع را چرا؟ دفاع از آرماني كه چند سال پيش روبه انحطاط گذارد. فناوري بومي هسته اي را به تعطيلي كشاند و هزاران دانشمند جوان را معطل خود كرد. تا جايي كه 9 ديپلمات ما به دست طالبان ربوده و كشته شدند و ما فقط گفتيم متاسفيم.
    اين انفعال يك طرفه است نه پرهيز از جنگ. 6 روز به ما حمله كردند و ما فقط گفتيم خواهش مي كنيم نكنيد . بد است.
    اري ما از جنگ نمي ترسيم ولي اگر به خاك ما تجاوز شود در دفاع از خاكمان ترديدي نخواهيم كرد و كار را به سازمانهاي بين المللي نخواهيم سپرد و خودمان كار را يكسره خواهيم كرد تا كار به حقارت مردمانمان نكشد.

  6. يكي از همين آرش‌ها
    ژوئیه 12, 2008 در 2:38 ب.ظ.

    خب آره، جنگ بده، اما…

    به نظر شما ديگه چه راهي وجود داره كه بشه از شر اينا خلاص

    شد؟

    اگه آمريكا به عراق حمله نمي‌كرد، مردم عراق مي‌تونستند مثلاً

    با انقلاب اونو بركنار كنند؟ كودتاها هم كه همه‌ش نقش بر آب

    مي‌شد.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

