خانه > فرهنگی, اجتماع > مرد متاهل یک فرد مناسب برای ازدواج؟

مرد متاهل یک فرد مناسب برای ازدواج؟

سپتامبر 13, 2008 بیان دیدگاه Go to comments

امروز می خواستم درباره موضوعی متفاوت بنویسم اما کامنت دوستی در پست چند همسری …. با عث شد ، تجدید نظر کنم . دیگر نمی خواهم درباره لایحه و خوب وبدش بنویسم ،گویا تبصره های موردنظر هم ازآن حذف شده است ، اما نکته جالبی در کامنت دوست خوبم ستاره بود که به نظرم باید توضیحاتی درباره آن داده شود.

شما گفتید

اگر دو زن بخواهند با یک مرد زندگی کنند بنا به دلیلی .این چه ارتباطی به هوسرانی دارد . ممکن است در شرایط خاص زنی به دو همسری رضایت دهد.می خواهد قانونی تصویب بشود یا نه.اگر شما متاهلید و چند همسری برای شما فاجعه است دختری که تا 31 سالگی ازدواج نکرده ادامه تجرد یا همسر فرد نا مناسب شدن فاجعه است.

از این حرف شما دو برداشت می توان کرد

یکی اینکه یک یا دو یا حتی چند دختر مجرد راضی به همسری یک مرد مجرد در آن واحد بشوند . هرچند منطق این کار کلا از نظر من غلط است و از روی ناچاری به همسری مردی با هر شرایطی درآمدن از چاله ( من نمی دونم چه چاله ای) به چاه افتادن است . من هیچ وقت برای ازدواج تحت فشار نبودم ( نه از نظر خانواده ، نه از لحاظ شخصی چون خدا رو شکر استقلال مالی و شخصیتی همیشه داشتم )که بدانم چه شرایطی ممکن است فرد را بدین جا بکشد ، پس (به نظر خودم) با چشمان باز و شرایط مناسب فرد مورد نظرم را انتخاب کردم . اما اگر به هردلیل دختران مجرد حاضر به انجام اینکار می شوند ؛ نیازی به این قانون نبود چون با رضایت همسر اول ( که مسلما یکی از این دونفر یا چند نفر! خواهد بود ) این مسئله حل میشد.

اما برداشت دوم اینکه یک دختر مجرد بخواهد بدون رضایت همسر اول ، زن دوم مرد متاهلی شود! اینجاست که این قانون معنا پیدا می کند ، حالا سوال من این است که واقعا شما فکر می کنید به هر قیمتی باید ازدواج کرد؟ یعنی حتی به بهای وارد شدن به خصوصی ترین حریم های زندگی دیگران ؟ منطق و دلیل شما برای این کار چیست ؟ چون این مرد توانسته برای یک زن دیگر آشیانه بسازد پس برای شما هم مناسب است ؟ آیا واقعا تنها چیزی که از زندگی می خواهید همین آشیانه است ؟ آشیانه ای که به زور می خواهید نیمی از آنرا تصاحب کنید؟ چه حقی برای خود قائل هستید که فکر می کنید براحتی می توانید بر آنچه حاصل دسترنج و نتیجه عشق دیگریست دست بیندازید؟

یک مرد هر چه دارد و یک زن هرچه دارد در سایه زندگی با هم بدست می آورند، چه مادی چه معنوی ، بله برای یک خانم متاهل خیلی سخت است آنچه را به هزاران مرارت ، و فداکاری بدست آورده به این سادگی در اختیار دیگری قرار دهد . زندگی بازی نیست ، زندگی مجموعه ای است از تلاشهایی که دو نفر برای رسیدن به کمال و هدف انجام می دهند . برای تک تک لحظات شادی اش باید زحمت کشید و براحتی می توان آن را خراب کرد . از کاه ، کوه ساختن براحتی یک آب خوردن است . حالا وقتی داری با تمام توانت برای شاد بودن این زندگی تلاش می کنی، برای اینکه خودت و همسرت همواره از کنار یکدیگر بودن لذت ببرند می کوشی ، فکر کن یکی دیگر از راه برسد و ادعای حداقل نیمی از شادیت را بکند . نمی توانی بپذیری دوست من. هرگز نمی توانی بپذیری.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

دسته‌ها:فرهنگی, اجتماع برچسب‌ها:
  1. سپتامبر 13, 2008 در 12:04 ب.ظ.

    آقا اصلا برای حمایت از این جنبش زنان من که میگم بیاید ما مردها هم یک سری امضا جمع کنیم که فقط یک زن میگیرم!
    حالا یکی نیست بگه هموی یکیش رو بگیرین!

  2. سپتامبر 13, 2008 در 3:56 ب.ظ.

    سلام به دوست خشن خودمون!!
    به نظر من این قضیه خیلی ساده‌تر از این حرفاست! اگه یه زن با شوهرش خوب صادق عاشقانه و خالص باشه و برعکس یه مرد با همسرش، هیچ اتفاقی ناخوشایندی برای هیچکدومشون رخ نمی‌ده!
    درست؟
    اما اگه انتظارات همدیگه‌رو برآورده نکنن، اتفاقات بد یکی بعد دیگری رخ می‌ده!که از جمله می‌شه به دوست پیدا کردن شوهر یا زن اشاره کرد!

    حالا این وسط شرع و عرف و قانون و همه‌چی یه راه حلی به هر دلیل برای ازدواج هم‌زمان مرد دیده، برای ازدواج همزمان زن ندیده!اما اصل قضیه تفاهمه که اگه باشه همه‌چی هست! اگه نباشه هیچی نیست!

    یه نکته دیگه! این تعدد زوجات اون‌جور که برای من و شما وحشتناک به نظر میاد، برای خیلی از مردان و زنان ایرانی بسیار عادی و حل‌شده‌است و زنها با کمال صلح و صفا و صمیمیت زندگی می‌کنن و همدیگه رو دوست دارن! حتی بچه‌های این زن به اون‌یکی می‌گه مامان! و همه برا هم می‌میرن! این آشیانه‌ای که ترسیم کردی اونجا اینجوری دیده نشده! بلکه یه کندوه!! 🙂

  3. مموش
    سپتامبر 13, 2008 در 10:15 ب.ظ.

    ستاره در کامنتش در مورد گودرز حرف زده تو اومدی از شقایق براش حرف زدی که توجیه شه !!!!!!!!!!

    حوصلت سر نره اینقدر کامنت داری :))))))))))))

  4. سپتامبر 13, 2008 در 10:38 ب.ظ.

    آخي دلم سوخت!كامنتمو دوسش نداشتي؟ ببخشين سعي مي‌كنم هيجان‌زده نشم ديگه!

  5. سپتامبر 14, 2008 در 9:35 ق.ظ.

    مي‌‌خواستم یه چیزایی بگم، تا این کامنت‌دونیت باز بشه صد تا چیز تو این کله‌مون چرخید البته از قبل توش بود منتها…

    ولی وقتی اومدم بنویسم اول این کامنت آریو را خواندم خندم گرفت. راست میگه دیگه.

    بی‌خیال شدم. دلِ… نمی‌دونم دل کی خوشه.

  6. سپتامبر 14, 2008 در 11:43 ق.ظ.

    در مورد وضعیت اجتماعی ایران این شعر مصداق پیدا کرده:
    چند گویی الله الله ای پدر کار خر از دست الله شد به در

  7. سپتامبر 14, 2008 در 1:57 ب.ظ.

    کسی که این کامنت رو گذاشته، دیدگاهش صد البته متفاوت با دید شماست و فکر هم نمی کنم اساس منطقی داشته باشه اما به هر حال هست.دیدگاهی است که بعضی از قضا چیزی که گفتین رو بهش باور دارن، یعنی اگر می تونه برای کس دیگه ای خونه زندگی درست کنه، برای من هم می تونه. یک بخش دیگه ای است که شاید کمتر کسی به آن خیلی نزدیک باشد و آن هایی که در آن هستند ترجیح می دهند حرفی از ان نزنند.

  8. مموش
    سپتامبر 16, 2008 در 10:47 ب.ظ.

    شوخی کردم به خدا ببخشید 🙂
    من از وبلاگ زهرا با وبلاگت آشنا شدم و اولین بار بود که به وبلاگت سر زدم . بیشتر میام .

  9. Sahel
    ژانویه 18, 2009 در 8:39 ب.ظ.

    dar morede Eshq chi??? age yeki asheqe ye marde motaahel beshe bayad chikar kone??? wa age marde motaahel az zendegish razi nabashe chi? man fekr mikonam in aslan dalil nmishe ke baraye inke ye mard tooneste baraye ye zan be qole shoma ashioone drost bkone pas baraye man ham monasebe, Eshq hast ke mitoone range hame chizo taghir bede, hata shiweye neweshtane shoma ro dar in mored!!!

    ——
    عاشق یک مرد متاهل شدن حتی فکر کردن بهش هم قشنگ نیست !!! این عشق مجازی نیست که بخواد توجیه کنه چیزیو . وقتی کسی دانسته عاشق مرد متاهل بشه فقط داره بار گناهشو افزایش میده ، این نظر منه 🙂

  10. نسیم
    اوت 24, 2009 در 4:22 ب.ظ.

    ااگه اون مرد متاهل با زنش مشکل داشته باشه و چند سال باشه جدا زندگی میکنه و به خاطر مهریه واقعا سنگین نتونه طلاقش بده چی؟

  11. fereshteh
    ژانویه 31, 2010 در 2:03 ق.ظ.

    از قدیم گفتن بهای مومیایی را شکسته استخوان داند غم مرگ برادر را برادر مرده می داند
    حالا شما هم تا هزار جور غم و بدبختی که یه دختر مجرد سن بالا میکشه به سرت نیاد نمی تونی بفهمی که چرا حاضره خودشو به دست هر سیل و طوفانی بسپاره خانوووم متاهل؟؟!!!!

    • ژانویه 31, 2010 در 9:27 ق.ظ.

      عزیز دلم من نمی تونم جلوی شما رو بگیرم که خودتو به دست سیل و. طوفان بسپاری یا نه! اما فکر کنماین حق رو دارم که جلوی این رو بگیرم که زندگی خودم رو به دست سیل و طوفان سپرده بشه

  12. ناشناس
    آوریل 27, 2010 در 8:53 ق.ظ.

    خیلی خوبه

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

