خانه > فرهنگی, اجتماع > هوای ناسالم تهران را دریابیم

هوای ناسالم تهران را دریابیم

نوامبر 17, 2008 بیان دیدگاه Go to comments

امروز صبح رادیو جوان آماری را اعلام کرد که جای تامل بسیاری دارد .

پارسال تعداد روزهایی که تهران هوای ناسالم داشته است ، 15 روز بوده است، اما امسال فقط از ابتدای نوروز تا کنون این آمار به 45 روز افزایش یافته است. و تهران جزو 13 شهر خطرناک جهان از نظر آلودگی قرار گرفته است. تهران جمعیت بسیار زیادی دارد و این آمار به معنای این است که میلیون ها نفردر معرض آسیب هایی ناشی از آلودگی هوا هستند . من سر رشته ای از علم پزشکی ندارم اما سخت نیست بفهمیم هوای ناسالم یعنی خطرناک شاید در دراز مدت باشد اما بازهم خطرناک است . تعداد ماشین ها این روز ها بسیار بسیار بیشتر از سال قبل شده است ، این هم براحتی از حجم وحشتناک ترافیک در مقایسه با پارسال قابل فهم است .

حمل و نقل عمومی ما بسیار ضعف دارد ، اگر ماشین شخصی نداشته باشی در ساعات اوج ترافیک برای پیدا کردن تاکسی باید ساعت ها کنار خیابان بایستی ، اتوبوس هم که اصلا قابل سوار شدن نیست ، بیشتر شبیه یک کنسرو فشرده آدم است . اما شاید بد نباشد کمی پیاده روی را امتحان کنیم. تهران مشکل ترافیک و حمل و نقل دارد و کاریش هم نمی شود کرد ، تنها کمکی که الان خود ما می توانیم به خودمان بکنیم استفاده کمتر از ماشین است ، مسیرهایی را که می شود پیاده رفت پیاده برویم ، لباس گرم داریم ، پیاده روی هم آدم را گرم می کند پس مطمئن باشید سرما نخواهیم خورد . جالب است بدانیم که سن چاقی در کودکان هم پایین آمده است ، کمی بچه ها را پیاده ببریم مدرسه ( خودم بچه ندارم نمی دونم سخته یا آسون ، فعلا کنار گود می گم لنگش کن ). خلاصه بیاید خودمان کمی به فکر خودمان باشیم.

از طرف جناب علیرضا به بازی بزرگ ترین ترس زندگی دعوت شده ام ، چندین بار سعی کردم بنویسم نشده ، اما حتما می نویسم.

دسته‌ها:فرهنگی, اجتماع برچسب‌ها: ,
  1. نوامبر 17, 2008 در 10:35 ق.ظ.

    البته نقش شهروندان غیر مسئول هم متاسفانه انکارشدنی نیست
    😦

  2. نوامبر 17, 2008 در 1:07 ب.ظ.

    شاید حدود چهل سال پیش، استان خراسان استاندار مقتدری داشت. که لازم دیده بود حرم حضرت امام رضا (ع) الزامیست که توسعه پیدا کند. اون زمان بازارها و منازل و مسافرخانه‌ها تا داخل حرم ادامه داشتند و صورت نازیبایی هم به حرم می‌دادند. بعد از کلی من بمیرم تو بمیری از طرف شهرداری و ناز و غمزه مالکین، یک روز صبح آقای استاندار به اتفاق تعداد مناسبی لودر و کامیون و خدم و حشم تشریف آوردند و پس از تخلیه ساکنین، منطقه رو با خاک یکسان کردند!!

    این مسأله در دید اول یک ظلم و جنایت مستقیم به نظر میاد، اما واقعا برای پیش بردن یک پروژه الزامی و بعد از دادن مهلت کافی به کسانی که اونجا دارن مقاومت می‌کنن، و بعد از هشدارهای متوالی، به نظر من مقصر اصلی مالکین هستند.

    خلاصه که همچین کارهایی احتیاج به یک نوع از دیکتاتوری و یک‌دندگی داره که با وجود اینکه من این نوع از اخلاق رو در حضرات می‌بینم!! به نظر من کم‌لطفی از خودشونه!!

  3. نوامبر 17, 2008 در 10:51 ب.ظ.

    دیگر از حد انفجار هم گذشته. ولی واقعا مردم بی‌ملاحظه‌ای هم داریم در کنار دولت کم‌توجه.

  4. نوامبر 18, 2008 در 11:31 ق.ظ.

    بی ارتباط:
    به نظرم بهتره عکسهات و نوشته هات تو یه وبلاگ باشن

  5. نوامبر 18, 2008 در 10:56 ب.ظ.

    سلام صندوقک
    خوبی؟دلم یهو تنگ شد برات. اومدم سری بزنم گفتم خداکنه مطلب جدیدی نوشته باشی. میخوام یه بازی وبلاگی جدید راه بندازم. یه ایده بکر. دارم روش فکر میکنم. ردیف که شد اول از همه دعوتت میکنم. امیدوارم قبول کنی و بیای. باسه همین میخوام ایده خیلی توپی باشه.

  6. نوامبر 21, 2008 در 10:41 ب.ظ.

    سلام صندوق
    خوبی؟
    دوباره اومدم وبلاگت. تنها دلیلی که باز میبینم نیستی این باید باشه که تو برعکس من وسط امتحانای میانترم در نمیری بیای پای وبلاگ!
    بخون بخون. منهم برم بخونم:D

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

