خانه > فرهنگی, اجتماع > روز جهانی زن

روز جهانی زن

امروز هشتم مارس است ، روز جهانی زن.

من زن بودن را دوست دارم بخاطر ظرافتش ، بخاظر مهربانیش ، بخاطر سنگ صبور بودنش، بخاطر زیبایی های بیرونش و درونش

من زن بودن را دوست دارم بخاطر بردباریش ، بخاطر همراهیش و بخاطر درکش

من زن بودن را دوست دارم بخاطر قدرتش در آرام کردن ، قدرتش در لذت بردن از زیبایی های کوچک زندگی و قدرتش در از خود گذشتن

من زن بودن را دوست دارم بخاطر تواناییش در تعادل بین زندگی درون و بیرونش

اما ای کاش

آن زنان سرزمین من که هنوز محکومند به جنس دوم بودن،

ان زنان سرزمین من که هنوزعقاید منسوخ سالهای گذشته بر آنها حاکم است،

آن زنان سرزمین من که هنوز به ضعیفه شناخته می شوند،

آن زنان سرزمین من که هنوز بعنوان عروسکی و کالایی  خرید و فروش می شوند،

آن زنان سرزمین من که هنوز قربانی تبعیضات جنسیتی هستند،

این فرصت را پیدا کنند تا از زن بودن خود لذت ببرند.

و ای کاش

دولتمردان سرزمین من

فکر نکنند اگر زنی تحصیل کند، مهندس شود، دکتر شود، مدیر شود و خلاصه موفق شود، دیگر مادر و همسر خوبی نیست.

فکر نکنند اگر زنی مستقل است دیگر نمی تواند عشق بورزد.

فکر نکنند اگر زنی زیبا باشد ، باعث و بانی تمام شرهای جهان است.

فکر نکنند اگر زنی خوشحال وشاد باشد، بی بند و بار است.

روز زن برای تمام زنان سرزمین من نیک باد .

دسته‌ها:فرهنگی, اجتماع برچسب‌ها:
  1. مارس 8, 2010 در 9:40 ق.ظ.

    تبریک به مناسبت روز زن. سپاس از بابت این نوشته صادقانه.

  2. مارس 8, 2010 در 2:25 ب.ظ.

    روز شما هم مبارک عزیزم.

  3. مارس 8, 2010 در 9:23 ب.ظ.

    بر شما هم مبارکه. ای کاش ای کاش‌های شما محقق شود.

  4. مارس 9, 2010 در 8:35 ب.ظ.

    سلام مريم عزيزم
    خوبي؟؟؟
    روز زن بر تو مبارك باشه عزيزم.. اميدوارم كه همه مون ارزش خودمون رو بدونيم و با قدرت ديگرون رو هم مجبور كنيم قدرمون رو بدونن. اول قدم رو خودمون بايد برداريم..

  5. مارس 10, 2010 در 8:36 ق.ظ.

    راستش من هم اصلا نمی بینم. ولی این آقای همسر یه وقتایی می خواد فوتبال نگاه کنه.
    اونشب هم روشن کردیم دیدیم آقای زیبا کلامه گفتیم ببینیم چی میگه!

  6. خودم
    مارس 11, 2010 در 4:47 ق.ظ.

    ممنون. روزهای خوبی داشته باشی.

  7. مارس 11, 2010 در 7:02 ق.ظ.

    سلام
    به یه بازی وبلاگی دعوت شدی

  8. خواننده اتفاقي
    مارس 11, 2010 در 5:37 ب.ظ.

    سلام
    من يه دوست وهمسايه داشتم به اسم مريم عرشي در دوران ابتدايي . بن بست نسيم
    اگه شما همون مريم هستي حتما تعجب مي كني من بگم كي هستم

    • مارس 12, 2010 در 10:00 ق.ظ.

      دوست قديمي، هرچند نميدونم كي هستي اما اين يكي از خوشحال كننده ترين كامنت هايي بود كه تابحال ديده بودم، و از اونجايي كه هيچ ايميلي براي تماس نداده بودي مجبور شدم اينجا جواب بدم ، خونه ما نبش بن بست نسيم بود 🙂 بيصبرانه منتظرم خودت رو معرفي كني.

      • خواننده اتفاقي
        مارس 15, 2010 در 7:45 ق.ظ.

        وااااااااااي !!

        مريم خودتي؟؟؟؟ باورم نميشه اون مريم كوچولوهه رو اينجا پيدا كرده باشم . الان بايد برم بيمارستان . بعد از ظهر كه برگشتم يه ايميل مفصل برات مي زنم
        من طاهره هستم . توي همون بن بست نسيم . يادت اومد ؟؟؟

      • مارس 15, 2010 در 10:46 ق.ظ.

        منتظرم خانوم گل خونه شما دوتا خونه اونورتر از ما بود :))

  9. مارس 12, 2010 در 10:13 ب.ظ.

    روزت مبارک فراوان مبارک

  10. مارس 14, 2010 در 7:47 ق.ظ.

    سرزمین منو تو مگه دولت مرد هم داره که خطابشون میکنی ؟

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

