خانه > کتابخونه > عشق هاي خنده دار

عشق هاي خنده دار


مرد دروغ گفته است .
زن جوان می گوید : » چرا ؟ »
مرد پاسخ می دهد : » در نظر تو دروغ دروغ است و به نظر می رسد که حق با تو است . اما حق با تو نیست. من می توانم هر چیزی را از خودم اختراع کنم ، آدمی را دست بیندازم ، حقه بزنم و شوخی های عملی و به دردبخور بکنم – و احساس دروغ گویی نکنم و وجدانم هم ناراحت نشود . این دروغ ها ، در صورتی که بخواهی آن ها را به این نام بنامی ، بیانگر من واقعی هستند . با این قبیل دروغ ها تظاهر به چیزی نمی کنم ، در واقع با همچو دروغ هایی از حقیقت حرف می زنم . اما مواردی وجود دارد که نمی توانم در باره ی آنها دروغ بگویم . یک چیزهایی هست که آن ها را درک کرده ام ، معنایشان را فهمیده ام ، دوستشان دارم و جدی شان می گیرم . درباره ی این چیزها نمی توانم شوخی کنم . اگر بکنم ، خودم را تحقیر کرده ام . «

بر گرفته از کتاب عشق های خنده دار – میلان کوندرا

منبع : وبلاگ چيپس فلفلي

نمايشنامه دوست خوبم لوياتان باعث شد ياد اين كتاب بيفتم، اين نمايشنامه را بخوانيد، بسيار خوب نوشته شده( جاي تعجب ندارد)، اما عوارض روحي بعدش پاي خودتان.

دسته‌ها:کتابخونه برچسب‌ها:
  1. مه 20, 2010 در 3:47 ب.ظ.

    عشق های خنده دار اثر خوبی هست که به نظر کنار شوخی مکمل خوبی میشه. در مورد نمایشنامه هم مرسی از معرفی اما نفهمیدم این complement بود یا curse? 🙂

  2. مه 20, 2010 در 3:54 ب.ظ.

    حالا شد :))))

  3. مه 20, 2010 در 5:52 ب.ظ.

    های های توجیه…

  4. مه 20, 2010 در 11:23 ب.ظ.

    نمايشنامه فيلتره 😦

    • مه 20, 2010 در 11:35 ب.ظ.

      شَرمنده بابونه جان، اره فيلتره

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

