خانه > فرهنگی, سیاست, شخصی > صفر و یک مطلق

صفر و یک مطلق

این استدلال صفر و یکی هم جدیدا دیگر خیلی حاد شده‌است. چون کسانیکه از کتک خوردن مردم تو خیابانهای تهران حمایت کرده‌اند، الان دارند به اسرائیل فحش می‌دهند

پس ما باید حمله به یک کشتی حامل مواد غذایی رو تایید کنیم؟

کمی انصاف داشته باشیم، هردو جنایت کرده‌اند و باید جواب پس بدهند. این مردم خودش را زده ناکار کرده اونهم مردم یه کشور دیگر را ، اما در هر صورت هردو آدم کشته‌اند و کار هردو قبیح است.

برای لج و لجباری و روی یکدیگر را کم‌کردن و فقط با اعتقاد به اینکه ،چون من مخالف او هستم باید هرچه را او اشتباه دانست من صواب بدانم، چشم خود را برروی آدم‌کشی‌ها نبندیم.

دسته‌ها:فرهنگی, سیاست, شخصی برچسب‌ها:
  1. ژوئن 1, 2010 در 4:25 ب.ظ.

    داستان طرفداری از حقیقت نیست. در دنیا همیشه قطب‌نماها حرف اول را می‌زنند. عقربه هر حرکتی با شمال مغناطیسی سیاست سنجیده می‌شود و نسبت به زاویه بین شمال و آن حرکت جهت‌گیری اعلام می‌شود. خیلی معلوم و معمول….

  2. ژوئن 1, 2010 در 11:46 ب.ظ.

    باور کن چند دقیقه قبل، یعنی قبل از اینکه این پستت رو بخونم، داشتم به همین فکر می‌کردم. چرا کشتن با کشتن باید متفاوت باشه؟

  3. ژوئن 2, 2010 در 9:23 ق.ظ.

    دقیقا

  4. ژوئن 2, 2010 در 10:30 ق.ظ.

    بحث کشتن نیست ! بحث اعتقاداته. مساله اینه که ما اون چیزی رو درست میدونیم که بر اساس اعتقادات و افکارمون تعریف شده باشه. کشتن یک فرد که به خیابان آمده و نظرش بر خلاف نظر رهبر هست ، کار درستیه وقتی که پیش فرض فکری من این باشه که کسی نباید نظری مخالف نظر رهبر داشته باشه. در واقع همه چیز در سایه پیش فرض ها و مبناهای فکری توجیه میشن.

    • ژوئن 2, 2010 در 10:45 ق.ظ.

      من دارم هموطنم رو می کشم ، این کار به‌نظر من به هیچ صورت و تحت هیچ توجیهی درست نیست. من دارم کسیو می کشم که کشورم، بهخاکم تجاوز نکرده، داره اینجا زندگی می کنه و فقط یه زندگی بهتر می خواد. کسی که شاید قبلش هزاران بار با اون چشم تو چشم شده‌ام. شاید خیلی چیزها رو بشه با اعتقادات توجیه کرد ، اما زندگی انسانها چیزی نیست که بتونیم به این راحتی و فقط به صرف مخالفت اجازه گرفتنش رو به خودمون بدیم.

      • ژوئن 2, 2010 در 2:12 ب.ظ.

        خب این اعتقاد شماست !
        چطور صهونیست ها خودشون رو قوم برتر معرفی می کنند و با القای این تفکر به پیروانشون، اون ها رو وادار به هرکاری می کنند؛ رژیم های دیگر هم از این تکنیک ها استفاده می کنند. هرکدومشون هم توجیه می کنند رفتار خودشون رو.
        یک دسته از سنی ها هستند که معتقدند اگر 10 شیعه رو بکشند ، به بهشت میرن. خب کسی که چنین مبنای فکری رو بپذیره ، میتونه به سادگی آدم بکشه. جون 10 نفر رو میگیره و بعدش هم لذت ابدی بهشت !
        مفهوم تفکر اینجا مشخص میشه. اگر همه فکر کنند که دنیا این شکلی نمیشه.

      • ژوئن 2, 2010 در 2:57 ب.ظ.

        من هردو را محکوم کرده‌ام، اما در نهایت درست می‌فرمایید این اعتقاد منه و دیگران اعتقادات خودشون رو دارند.

  5. ژوئن 3, 2010 در 2:27 ب.ظ.

    چیزی که وجود داره اینه که توی موضوع اول که هموطنی کشته میشه، دلیل و برهان و چرا و امّایی نباید بیاریم! ولی برای دومی خون هم گریه کنیم کافی نیست.
    درسته، هر دو رو باید محکوم کرد، منتها از دیدگاه ما، نه دوستانِ شعارزدمون!

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

