چلچراغ

نوامبر 28, 2010 بیان دیدگاه Go to comments

وقتی خبر توقیف چلچراغ را شنیدم ، برای فقط سه یا چهار دقیقه چشمم را بستم و بلافاصله این اسامی به ذهنم آمد

کودک فهیم و امیرمهدی ژوله

ساندویچ و بزرگمهر حسین‌پور

شب نشینی در جهنم و ابراهیم رها

سرگیجه و بزرگمهر شرف‌الدین

منصور ضابطیان

شرمین نادری

و…. فریدون عموزاده خلیلی که نمیدونم چرا بعنوان یک خواننده بعنوان عمویی برای نویسندگان جوان چلچراغ در آن سالها می‌دانستمش.

سالهاست که دیگر چلچراغ را نخوانده‌ام. درواقع یکی دوسال اول که مصادف بود با سالهای پایانی دانشگاهم مشتری پرو پاقرصش بودم . اما آنقدر لذت بخش بود همان یکی دوسال که هربار از جلوی دکه مطبوعاتی رد میشدم با دیدن جلد چلچراغ هنوز هم لبخند می‌زدم.

و براحتی حالا این نشریه دوست داشتنی‌ام مثل خیلی از دوست‌داشتنی‌های دیگر توقیف شده. خیلی راحت…. آقای قاضی که رای به توقیف دادید. این رای های شما ، برای شما فقط یک امضا است اما برای من و خیلی های دیگر به معنای پایان یک خاطره و یک دوره از زندگی است. هرچند بعید میدانم، بدانید چه گفتم….

 

پ.ن : ممنون از تذكر دوست خوبم خيال سبز، اشتباها بجاي ابراهيم رها نوشته بودم ابراهيم افشار

  1. نوامبر 28, 2010 در 5:58 ب.ظ.

    سلام مریم جان
    مثل این که این تخته کردن ها حالا حالا تمامی نداره…
    متاسفانه!!!
    نمی دونم باید چی بگم واقعا؟
    چیزی هم هست که بشه براش تاسف نخورد؟

  2. نوامبر 28, 2010 در 6:01 ب.ظ.

    منم چلچراغ خونیم از همون شماره های اولش، و روزای دانشجوییم شروع شد. و به معنای واقعی کلمه زندگی کردم با تک تک ستون هاش. با چلچراغ خندیدم، بغض کردم، نگاهم نسبت به جامعه تغییر کرد و بازتر شد، آگاه تر شدم و …! و بزرگ شدم باهاش.
    با اینکه منم شماره های آخرش رو نمیخوندم، از توقیفش شکّه شدم. از اینکه اون نویسنده ها دیگه کنار هم جمع نمیشن. از اینکه شنبه ها ی خوب، دیگه شنبه های چلچراغی نیست…
    در مورد پاراگراف آخرت هم، نه، درک نمیکنند! حتی ذره ای!

  3. نوامبر 28, 2010 در 9:27 ب.ظ.

    داریم عادت می‌کنیم. ولی خیلی دیگه شورشو درآوردن.

  4. دسامبر 2, 2010 در 2:53 ب.ظ.

    منم مشتریش بودم چند سال. منم دلم سوخت….

  5. دسامبر 6, 2010 در 4:43 ب.ظ.

    الان ده ساله که دارن همین جور پشت سرهم نشریات رو می بندن
    اقا اصلا ما نمی خوایم
    کل ش رو تخته کنید بره خیال خودتون رو راحت کنید
    همون کیهان کافی برای ملت ایران
    والسلام

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

