خانه > شخصی > نظراتم براي راحت‌تر زندگي كردن

نظراتم براي راحت‌تر زندگي كردن

ژانویه 12, 2011 بیان دیدگاه Go to comments

چيزهايي كه به‌خاطرشون راحت‌تر زندگي مي‌كنم‏ شايد همشون درست نباشند‏ ‏اما خيلي مواقع بهم كمك كردند

– وقتي ميخوام براي چيزي ( هرچيزي از كوچك تا بزرگ) تصميم بگيرم ‏ با ادمهاي صاحب نظر و اونهايي كه به نظرشون اهميت ميدم ‏ مشورت ميكنم . اما بعد از تصميمم نهايي شد ديگه نهاييه و اصلا برام مهم نيست ديگران درباره اون كار يا رفتار يا هرچي‏‎ چطور فكر مي‌كنند. اينطوري با خيال راحت بدون نگراني از نظر مردم زندگي مي‌كنم.

– وقتي درباره چيزي نظر ميدم حتما هميشه ميگم به نظر من. اينطوري به عقيده كسي هم توهين نمي كنم.

– وقتي به ديگران مي خندم هميشه اجازه ميدم به من هم بخندند. اينطوري هيچ وقت هم از دست كسي ناراحت نميشم.

– هميشه براي روابطم با ديگران حد تعريف مي‌كنم. اينطوري همه چيز هميشه سر جاي خودشه.

– تا از كسي خودم چيزي رو نبينم اجازه نميدم حرف‌هاي ديگران نظرم رو نسبت بهش عوض كنه. اينطوري روابطم با ديگران دست خودمه نه ديگران.

– تا 99 درصد مواقع تيرگي روابط هيچ كس با ديگري روي روابطم با اون آدم تاثير نمي گذاره . درواقع فقط يكبار در طول اين سي سال اين اتفاق افتاد اون هم چون پاي مادرم درميان بود. اينطوري نمي گذارم چيزي كه نميدونم كدوم طرف واقعا مقصره روي روابط من هم اثر بگذاره.

اينها رو گفتم چون جديدا مي‌بينم آدمهاي دور و برم فكرشون رو خيلي مشغول چيزهايي مي‎‌كنند كه به نظرم توي سختيهاي اين روزهاي زندگي در ايران ميشه ازشون گذشت. اين روزها اينقدر همه چيز سخت هست كه بايد حداقل اون چيزهايي كه دست خودمونه رو تا جايي كه ميتونيم آسون كنيم. البته مجددا اينها فقط نظرات شخصي من بود.

 

دسته‌ها:شخصی
  1. ژانویه 12, 2011 در 12:27 ب.ظ.

    به نظر من حرفات 100% درستن. امیدوارم که بتونی با رعایتشون راحت و آسوده زندگی کنی.

    فقط یه چیزی بگم: اون سومی برای من خیلی سخته [آیکون پانته آ ی خجالت زده!]

  2. ژانویه 12, 2011 در 4:52 ب.ظ.

    سلام مریم عزیزم
    به نظر من حق کاملا با توست.. این که حرف هات رو با «به نظر من» شروع می کنی.. این نشونه ی آزادی فکر توست و در عین حال رعایت احترام نظر دیگرون..
    این که می خندی و می گذاری دیگرون هم بخندن نشونه ی اعتماد به نفسه که عاااااالیه…
    و این که حد روابطت رو خودت تعیین می کنی.. عاقلانه ترین کار ممکنه!
    بهت آفرین می گم هرچند نیازمند تحسین من نیستی عزیزم.. من اما همیشه تحسینت کردم.

  3. ژانویه 14, 2011 در 8:08 ب.ظ.

    با تک تک حرفایی که گفتی موافقم. و با انجام دادنشون هم حرف کمتری پیش میاد، هم راحت تر میشه زندگی کرد فکر کنم. به جورایی اطرافیان هم میدونن با کی طرف هستن! هم حد خودشون رو میدونن اون موقع، هم اینکه انتظار بیجا نخواهند داشت.
    واقعاً باید آفرین گفت! با دختر نارنج و ترنج موافقم. امیدوارم توی تصمیم های دیگه ای که میگیرین هم موفق باشین!

  4. ژانویه 15, 2011 در 12:25 ب.ظ.

    عزیزم، در مورد اون کامنتت، منم اگه جای اونا بودم طرف رو مجبور می کردم که بره پرینت بیاره و بهش اثبات می کردم که حق نداره باهام اینطوری رفتار کنه، بعد هم کارم رو عوض می کردم.
    ولی، یادت باشه، بازار کار مملکت ما، بازار خوبی نیست، خیلیا هستن که امکان جا به جا شدن رو ندارن. متاسفانه کارفرماها هم یاد گرفتن که خیلی به نیروی کارشون احترام نذارن. (البته بازم فکر می کنم خود همکارهای یه همچین مدیری باید یادش بدن که حرمتشون رو نگه داره.)
    یه نکته دیگه هم هست، اونم اینکه بعضی وقتا هم ممکنه سکوت آدما نشوندهنده این باشه که یه مشکلی واقعا وجود داره.

  5. ژانویه 15, 2011 در 10:08 ب.ظ.

    قبل از اینکه در مورد این موارد بحث بشه، به نظر من ایده خیلی خوبیه برای این که آدم چطور می‌تونه راحت زندگی کنه رو بیان کنه. اون مورد «به نظر من» اسا تمام ایده هاست. عالیه. خود من همیشه تاکید دارم که قید به نظر من حتما بیاد.

  6. فوریه 1, 2011 در 5:46 ب.ظ.

    با نظراتت موافقم. این حرفها همیشه بعد از کلی تجربه و فکر مسجل می‌شن…

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

