خانه > فرهنگی, وبلاگ, اجتماع > برای رای دادن به وبلاگ‌ها چه دلایلی داریم؟

برای رای دادن به وبلاگ‌ها چه دلایلی داریم؟

رای گیری وبلاگهای برتر دویچه وله نیز تمام شد و از طرف مردم وبلاگ درقند قزل‌آلا به عنوان برترین وبلاگ انتخاب شد، هفت مقام دوم را کسب کرد و  مجمع دیوانگان که از نظر من شایستگی بیشتری داشت ، به مقام سوم رسید.

اینکه چرا مجمع دیوانگان را برای احراز این عنوان شایسته تر از دو وبلاگ دیگر می‌دانم دلایل زیادی دارد. من هم مثل خیلی از دوستان دیگر، وبلاگ‌های متنوعی را می خوانم که شامل مطالب تحلیلی(سیاسی، اقتصادی)، هنری ، طنز، تکنولوژی و.. یا هر مقوله دیگری می‌شود و مسلما هریک از این وبلاگ ها هم در سبک خودش از نظر من ارزشمند هستند که برای خواندنشان وقت صرف می‌کنم.

اما زمانیکه بحث انتخاب یک وبلاگ بعنوان وبلاگ برتر فارسی مطرح می‌شود، از نظر من باید معیارهای بیشتری را برای انتخاب لحاظ کنیم. شرایط جامعه( چه از نظر سیاسی چه اجتماعی و چه اقتصادی) ، نقش وبلاگستان فارسی در بهتر یا بدتر کردن این شرایط، اطلاع‌رسانیهایی که وبلاگها در اونها نقش دارندو… معیارهای زیادی دیگری که اگر بخواهیم بنویسیم ، طولانی می‌شود،برای من سه معیار بالا مهم‌ترین‌ها بودند.

باتوجه به معیارهایی که گفتم ، هرچند در شایستگی چندین وبلاگی که در رده‌های بالای این رقابت حضور دارند شکی نیست، فکر می‌کنم کمی در حق وبلاگ مجمع دیوانگان کم انصافی شده است. کمتر وبلاگی را سراغ خواهید داشت که هم در زمینه کمیت، هم کیفیت همیشه در سطح بالایی باشد. از بعد از انتخابات وبلاگ مجمع دیوانگان بار سنگینی را بدوش کشیده و چه بصورت خبری و چه بصورت تحلیلی مطالب وزینی را نوشته و منتشر کرده است، به عنوان یک فرد برخی مطالبش را قبول دارم و برخی دیگر را نه، اما نمیتوانم نپذیرم که برای تهیه تک تک مطالب وقت گذاشته است، و واقعا همه آنها ارزش خواندن و فکر کردن را دارد.

بهمین دلیل فکر می‌کنم باید در نوع انتخاب خود تجدیدنظر کنیم، و برهه‌های زمانی و شرایط را هم علاوه بر سلیقه در رای‌دهی لحاظ کنیم.

 

 

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

