خانه > سیاست, شخصی > دوم خرداد

دوم خرداد

دوم خرداد برای نسل من بیش از یک تاریخ ساده است، تاریخی است که هنوز بعد از گذشت چهارده سال چه مخالف آن باشیم و چه موافق نمی‌توانیم نپذیریم که تاریخ مهمی در ایران کنونی است.مدتهاست که از آن خیل عظیمی که آن سال به حمایت از این سید پرداختند، خیلی‌ها دیگر قبولش ندارند و بر دیگران خرده می گیرند که بت سازی کرده‌اند. هرچند هنوز دسته بزرگی از آن خیلی ها همچنان اذعان می کنند که این مرد دوست داشتنی است اما می‌گویند برای سیاست ایران کارآمد نبود.

من از نظر آن خیلی  شاید جزو بت سازان باشم ولی بعد از گذشت 14 سال به رای خودم افتخار می کنم و باور دارم که یکی از پرفروغ ترین دوره‌های ریاست جمهوری  مربوط به این مرد بود. از رشد اقتصادی و سیاسی خارجی که بگذریم،معتقدم بلوغ سیاسی نسل فعلی فقط و فقط مدیون دوران آقای خاتمی و گروهش است. دورانی که هرچند عمر روزنامه‌ها و نشریات باارزشش گاه به ماه نمیرسید، اما آنچنان پربار بودند که ذهن خیلی ها را آموزش دادند، نه اینکه فقط مطلب را به‌خورد خواننده بدهند بلکه چگونه فکر کردن سیاسی را که خیلی از مردم ما فراموش کرده بودند دوباره آموزش دادند.

خلاصه کلام اگر امروز اینقدر به این تجزیه و تحلیل خود می نازیم و او را فاقد کیفیت سیاسی لازم برای ایران می دانیم، همین طرز فکر و دانش را مدیون او هستیم.

دسته‌ها:سیاست, شخصی برچسب‌ها: ,
  1. مه 23, 2011 در 10:16 ق.ظ.

    موافقم. واقعا رشد سیاسی در دوره ریاست جمهوری ایشون بی‌نظیر بود. علیرغم خیلی حرفا رشد اقتصادی هم باز در اون دوره با وجود نفت 8 دلاری و تحریم‌ها خیلی بهتر بود. فقط عسلویه برای ذکر افتخارات اقتصادی آن دوران کافیست…

    • مه 23, 2011 در 11:45 ق.ظ.

      رشد اقتصادی و سیاسی به نظرم آنقدر واضح بود که اگر بخواهیم نفیش کنیم واقعا دور از انسانیت است

  2. مه 23, 2011 در 10:14 ب.ظ.

    جانا سخن از زبان ما می گویی! موافقم خیلی!!

  3. ژوئن 13, 2011 در 6:32 ق.ظ.

    سلام 🙂 خوبي؟ دلم برا اينجا تنگ شده بود. بالاخره تونستم بيام.

    عقيده ى من اينه كه ايشون نيتشو داشت مثبت عمل كنه اما توى محيطى كه بود شد آنچه شد….

  4. ژوئن 15, 2011 در 3:08 ب.ظ.

    من بیشتر فکر می کنم که سیاست ایران یک مرد «رضا/خا/ن» صفت می طلبه اما با حرف شما کاملا موافقم. خیلی اندیشه های خاص رو این آدم رواج داد مثل دوری از «مرگ بر» و جایگزینی آن با «زنده باد» و این که جرأت نقد یک آدم بالانشین رو داشتن….
    حرفتون درسته مریم جان…

  5. ژوئن 29, 2011 در 1:30 ق.ظ.

    «همین طرز فکر و دانش را مدیون او هستیم … »
    زنده باد ..

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

