خانه > محیط زیست, سرگرمی > اعترافات سبز : به چند طریق به زمین صدمه می زنیم؟

اعترافات سبز : به چند طریق به زمین صدمه می زنیم؟

green-earth

بازی وبلاگی اعترافات سبز : هریک از ما به چند طریق به زمین صدمه می زنیم ؟ بازی بسیار مفیدیست :)خودم ، خودم را دعوت کردم و همه دوستانم را هم دعوت میکنم ، خوشحال میشم اگر همه در آن شرکت کنید:)

زمین خانه اول ماست ، جاییست که بدون آن نه قاره ای وجود دارد که در آن کشوری باشد ، نه کشوری که در آن ما متولد شده باشیم . گذشتگان گاهی آنرا اباد کرده اند و گاهی نیز تخریب و امروزیان که ما هم جزیی از آنها هستیم بیشتر تصمیم به نابودی آن گرفته ایم .

کارهایی که انجام می دهم و زمین را به سوی نابودی هدایت می کند :

1- استفاده هر روزه از ماشین شخصیی که جزو ماشین های استاندارد روز نیست . متاسفانه به دلیل نوع کار و زندگی شخصیم نمی توانم از وسایل نقلیه عمومی با اطمینان خاطر استفاده کنم مگر با شیفت چند ساعته در برنامه های روزانه ام  و از انجایی هم که سفرهای درون شهریم همیشه بصورت تک سرنشین است مسلما نقش زیادی در آلودگی محل زندگیم ایفا می کنم.

2- مصرف کاغذ : ( این مورد ایده اش را از بامدادی دزدیدم) من بشخصه هنوز علاقه زیادی به کاغذ دارم و حتی المکان اگر بخواهم مقاله ای یا کتابی را بخوانم چاپی آنرا ترجیح می دهم و حتی Ebook های خوبم را نیز پرینت کرده بعد می خوانم.

3- کلا به چراغ روشن کردن علاقه زیادی دارم و با اینکه آقای همسر اکثرا پشت سر من در حال خاموش کردن چراغ ها هستند اما نم معمولا بلافاصله دوباره روشنشان می کنم و بدین صورت مصرف برق را بالا می برم

اما کارهای خوبی که در زمینه کم کردن اثرات مخربم بر زمین انجام می دهم

1- تقریبا بهیچ عنوان محیط زیست را با زباله آلوده نمی کنم و سعی می کنم تاحد امکان هم اینکار را به اطرافیانم هم گوشزد کنم . و بازهم تقریبا سعی میکنم در خانه تفکیک زباله را انجام دهم.

2- بغیر از برق در مصرف انرژیهای دیگر با دقت عمل می کنم و سعی می کنم از مصرف بیمورد آنها جلوگیری کنم.

حتما موارد دیگری هم برای اضافه کردن به هردوگروه وجود دارد اما من الان بیاد ندارم. شما هم بنویسید شاید باعث شود با دقت تر به کارهایمان و اثراتش نگاه کنیم.

  1. یک شهروند
    مارس 31, 2009 در 11:08 ق.ظ.

    سلام صندوقک عزیز. بسیار خوشحالم کردی. دیدن نامت در وبلاگ حسابی برایم لذت بخش بود. سپاس از ادامه بازی. کاش دیگرانی هم به این بازی بپیوندند.

  2. مارس 31, 2009 در 11:50 ق.ظ.

    بسيار عالي !
    اين بازي هاي وبلاگ خوب هستن، يه توليد محتواي كاربردي انجام مي شه و مي شه ازشون استفاده كرد

  3. پ.نون
    مارس 31, 2009 در 6:33 ب.ظ.

    هروقت یادت اومد خبرمون کن 🙂

  4. مارس 31, 2009 در 11:16 ب.ظ.

    همه ما در نابودی زمین شریکیم. گاهی این نابود سازی بدون آگاهی انجام می‌گیرد و گاه آگاهانه. هردو یک نتیجه دارند.

  5. آوریل 1, 2009 در 4:28 ب.ظ.

    سلام
    ایده جالبی بود اما فکر کنم اگر دو سه دست بچرخه محتواش تکراری بشه
    اما به هرحال حرکت ارزشمندیه.
    راستی سال نو مبارک
    با آرزوی بهترینها

  6. آوریل 2, 2009 در 11:52 ب.ظ.

    همین یک سیاره را بیشتر نداریم!

  7. حسین
    آوریل 3, 2009 در 10:07 ب.ظ.

    دل فریبای مهاجر هم نگرانه

  8. آوریل 4, 2009 در 10:56 ق.ظ.

    سلام مریم عزیز، سال نوی دیگر کهنه شده‌ات مبارک. مدتی در سفر بودم و این شد که این تبریک با این تاخیر همراه شد 😉
    در این مدت که از دنیای اینترنت دور بودم اتفاقات بسیاری افتاده اما یکی از بهترین‌هایش همین بازی وبلاگی‌ای است که راجع بهش نوشته‌ای، در طول این سفر طولانی‌ام از همدان و سنندج و سقز و بانه و تبریز و قزوین می‌گذشت و به تهران می‌رسید با چشمان خودم دیدم که چه بلایی داریم سر کره زمین می‌آوریم. رودخانه‌های کثیف، خیابان‌های پر از آشغال، جنگل‌های آتش گرفته و هزاران درد و بلایی که ما انسان‌ها بر سر زمین می‌آوریم به دردم آورد و این بازی وبلاگی بعد از این سفر بهانه‌ی خوبی‌ست تا بنشینم و ببینم خودم چه گلی بر سر این زمین زده‌ام که از رفتار دیگران ناراحت می‌شوم. ممنون، بیشتر به آن فکر می‌کنم و شاید جمع‌آوری کنم و بنویسم.

  9. مقدم
    آوریل 14, 2009 در 1:13 ب.ظ.

    سلام
    خیلی جالبه!

  1. مارس 31, 2009 در 11:06 ق.ظ.

بیان دیدگاه